Sunday 25 August 2013

Tips to kota kinabalu dan kundasang- part 2

destinasi kami yang terakhir sebelum balik ke KK ialah Kinabalu Park. Kat sini adalah kaki gunung kinabalu dan juga terdapat satu stesen yang mana digunakan sebagai tempat mula/akhir kepada pendaki pendaki gunung. tempat ini dinamakan Timpohon.

kabus agak tebal

kami xdapat nak berlama- lama di Kinabalu Park sebab kami nk ke kota belud. Bapak mertua sy kirim beli parang. so, kami balik ke KK melalui Kota belud. Hujan sgt lebat smpai saya rasa taku. xtersnap gmbr sbb takut.tolong tgk keadaan jalan untuk mr driver. mmg xnmpk jalan. knderaan kami pun terpkasa la dislow kan. pegi2 sna, tamu (pasar) semalam (ahad) dan juga selasa. kami terpaksa dtg lagi esok hari untuk membeli parang yang akan di jual di tamu kota belud. buat ponet je den mai.

perut pun dh lapar, nk bwk adik n kwn makan lokan.kat semenanjung diorng xpernah mkn pun. tempat untuk makan lokan ni nm dia tuaran. daerah tuaran, dekat telipok.

kecik Rm8, sederhana RM10 , besar RM12
tapi kami ambik yang sederhana. kalau yang besar dia xbrape manis.

lokan dibakar

kelapa bakar yang x tahu bila tahun dia bakar..ehheheh
tapi nk try pnya pasal.. beli la...Rm 4 kot sbjik. lupa dh...tp xsedap pun.xyh beli.

puding ni xbest

puding ni best..hehehhe

ni ec dia..payau....uweeekkk

lokan yg dh ready utk ditelan...best sgttttt

lepas mkn, hari pun dh senja. nak masuk UMS pun xsempat, kami trus ke pasar philiphine. nk beli mutiara ape semua kat cni la. dalam pasar philiphine ni (kompleks kraftangan KK) ada sorang pak cik dr kelantan, nm dia pak lah. dia jual brg mmg murah tp agak pening kepala la pergi kedai dia sbb byk sgt brg.kita kn selongkar sndri je . kalau gelang tgn mutiara tu boleh dpt 4 atau 3 untuk RM10. lau dgn org lain, masyaallah. tp sygnye, kami smpai sn dh lmbt, sy xdecide nk masuk kmpleks kraf dlu, tp sy ajak dorang cuci2 mata kat tamu area sinsuran.

sy xbeli ape pun cz dh boring.smua bnda ni sy dh ada. hehehhe.pkai je x. pd mulanya kami dh book bilik dekat hotel holiday (agak murah dan selesa) tp, disbbkan dr azman (abg kwn sy) ajak bermalam kat rumah dia, so, buat ape la kami buang duit utk hotel kan, kami bermalam je la kat rumah dia. sempat kami singgah di pasar basah berdekatan pasar philiphine utk beli lauk dn syur2 untk sahur mlm nanti. kami beli udang stgh kilo je, cz dh byk, Rm16 kot skilo, udang yg besar k, bukan yg kecik..sedikit syur2.

10 Julai 2013

hari ni 1 Ramadhan. firstday puasa bg tahun 2013. kami puasa kat cni.fuh...dugaan btul. seawal jam 7pg suami sy skli lgi ke kota belud untuk mendapatkan parang idaman bapak mertua saya.hehehhe...dia pergi sorang je, smntara kami tido dan kemas2 baju. lepas je dia balik, kami trus kluar. first skali sy bwk mereka ke central point, tentulah butik matahari kalau diaorg nk beli bju. bju kat cni murah jugak, updated tp agak seksi la..hehhe..lpeas shopping kami ke jalan sinsuran skali lagi dn ke kompleks kraf. nasib sy sgt malang hari ni bila pak lah tutp kedai. cuti sempena hari pertama puasa.semalam dia bukak.eeee...knapela xdtg smlm. trus sy xde mood nk bali brg cz sy mmg xtahu kat mane dh nk beli dgn harga murah mcm tu...kedai lain smua mhl. tp bg adik dn kawan sy diaorg xtahu harga kat sni mcmana, jd diaorg beli je la..

hujan agak lebat di sini dan menyukarkan ckit la perjalanan kami. sempat juga menjamu mata dgn hidangan yang di jual skitar pasar ini.

my husband ni jenis taste tgi ckit..dia pndang yg besar2 je..mcm sy ckp sblum ni..hehehe..ni lah hasil tangkapan dia. ikan siakap bakar, sotong celup tepung.

ikan2 segar dn murah

lepas berbuka dan memborog kerongsang, kami cepat2 balik sbb flight kami jam 12 mlm. barang2 kami xpacking lagi. ni lah dr azman alias yg bg kami tumpang rumah dia..thanks doktor. hehhe...dan masa nk balik, ambik gmbr la dlu dgn tuan rumah.

barang kami yg hnya stngh.lagi stgh dh masuk kereta
bye bye KK dan jumpa lagi. lain kali dtg cni kena bawak duit byk2.