Tuesday 15 November 2011

Bunga Kain

askm kpd semua pembaca blog saya pd hari ini..


Harini saya belajar buat bunga menggunakan kain...puas saya tawaf satu rumah untuk cari kain2 yg dah xpkai..akhirnya saya jumpa 2 jenis kain, satu sifon (plain) dan satu lagi kain cotton bunga2 kecil ni..xtau la sape empunya, rembat saje...tmpat yg dijumpai pun mmg dh bgtau jwpn yg kain tu org xnk guna...hehehe..




byk lagi kan kain ni..syg lau dibuang mcmtu je...jd, sy pun 'kerjakanlah' kain ni..hehehehhe..

jom tgk pe jadi...  

buat bulat ni sbyk 5 @ 6 kali (sy buat 5 je dr kain berbunga ni lg 1 sy buat dr kain kosong)

pastu lipat 2

then, jahit la n tarik benang smpai dia jd kedut2...then cntumkan dia

tadaa!!!! dh siap...kt tgh2 tu sumbat la kain perca yg lebih bg dia ada isi..:)

saya belajar buat bunga ni dari sini...selamat mencuba kawan2...saya ni budak baru belajar...hasil kerja saya xla sehebat org yg dh mahir...lepas ni saya akan plan lagi ape yg bleh sy buat dgn bunga ni...hehehehe...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...